Huishoudelijke hulp aanvragen in IJsselstein

Huishoudelijke hulp aanvragen in IJsselstein

U bent bewoner van de gemeente IJsselstein en u heeft huishoudelijke ondersteuning nodig voor, tijdelijk of voor onbepaalde tijd. De gemeente IJsselstein is de partij die de vergoeding voor huishoudelijke ondersteuning voor u regelt. Daarom start een zorgaanvraag bij de gemeente.

Allereerst neemt u contact op met het Sociaal Team via 14 030 of sociaalteam@ijsselstein.nl. U kunt een aanvraag voor huishoudelijke ondersteuning doen. Het Sociaal Team zal voor een intake gesprek bij u thuis komen om uw zorgvraag in kaart te brengen. Ook kunt u hierin aangeven bij welke zorgorganisatie u de huishoudelijke ondersteuning zou willen ontvangen. Op basis van dit gesprek zal het Sociaal team een besluit nemen over het afgeven van een indicatie, de producten in de indicatie en het aantal minuten in de indicatie. Wanneer u de overeenkomst met de gemeente heeft ondertekend en teruggestuurd, wordt deze verwerkt en naar de zorgorganisatie van uw keuze verstuurd. 

Ondersteuning bij Zorgplatform Geranós

U heeft gekozen voor Zorgplatform Geranós om u te ondersteunen met huishoudelijke taken. Wij zullen een (telefonisch) intakegesprek met u inplannen om uw zorgvraag in kaart te brengen. Tijdens dit intakegesprek is alle ruimte om vragen te stellen. Wanneer wij u wensen in kaart hebben gebracht, gaan wij op zoek naar een beschikbare medewerker die past bij uw wensen (denk aan gewenste dag en tijd). Wanneer er een klik is tussen u en de medewerker, zal deze op een vast moment langs komen. Zo heeft u zo min mogelijk wisselende huishoudelijk ondersteuners. N.b. Bij extreme drukte kan het langer duren voor een vaste medewerker gevonden is. Wanneer dit het geval is, zal u op een wachtlijst geplaatst worden en zullen we zo spoedig mogelijk passende ondersteuning leveren.